„Branding terror” – książka o markach grup terrorystycznych

BRANDINGTERROR

” (…) dla wielu aktywnych grup terrorystycznych na świecie „branding” i „marketing” stały się ważnymi elementami strategii. (…) rakieta [na której namalowano logo grupy terrorystycznej oraz jej hasła] (…) była aktem terrorystycznym, ale była również aktem komunikacji wizualnej zaprojektowanej, aby oznaczyć i zidentyfikować grupę, komunikować to, za czym się opowiada (…)”

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, jak może wyglądać profesjonalnie zrobiona księga znaku dla organizacji terrorystycznych – nie musicie szukać dalej.

Branding Terror: The Logotypes and Iconography of Insurgent Groups and Terrorist Organizations

P.S. Swoją drogą – większość pozycji to nowoczesne ugrupowania, od lat ’90 wzwyż, co oznacza, że dominują tam ugrupowania islamistyczne.
Niestety brakuje lewicowych organizacji terrorystycznych Europy i Ameryki Południowej lat ’70-’80, a te mogły pochwalić się znacznie ciekawszymi logotypami o złożonej historii. Przede wszystkim były o wiele bardziej zróżnicowane graficznie niż organizacje z Bliskiego i Środkowego Wschodu. Żeby nie wspomnieć o tym, że miały nazwy jak dobre rockowe zespoły.

Dodaj komentarz